hilang.aku.mencari.seteguk.arah

November 21, 2008

sudah lama aku tak menulis.
kenapa?

entah.
aku malas untuk bercerita.
terlalu panjang,
terlalu menyakitkan,
terlalu menampakkan kebodohan,
terlalu bahalol,
terlalu badigol,
terlalu betul,
terlalu “ha..itulah, kan kitorang dah cakap..”
terlalu buat aku rasa seperti separuh mati,
terlalu buat aku rasa benci pada diri sendiri.

mungkin hidup selalu diperolokkan oleh jelmaan-jelmaan kebahagian yang terang-terangan hanya menjelma membogelkan diri didepan mata.
mengkelabukan mata hati.

habis dikelambukan pemikiran logika.
habis ditutup sajikan semua.
padan dengan muka!

kekurangan pada aku itu aku akui.
maafkan aku untuk kesekian kali.

memang padan.
memang sesuai.
tapi, sampai bila harus padan dan sesuai?
sampai pagi?
sampai semua orang puas hati?
sampai kiamat datang membakar diri?

pergilah mati.
aku maseh punya banyak episod kehidupan untuk diharungi.

Leave a Reply

