si.hanjing.lahanat.&.ramadhan.itu.ini

September 25, 2007

Maaf.

Seminggu dua ini aku agak keberatan untuk menulis.

Jari jemari aku penatlah. Badan aku pun penat. Kepala otak jangan ceritalah.

Aku punya masa. Tetapi di pejabat agak kelam kabut sedikit.

Salah seorang pekerja di pejabat aku telah dibuang khidmat. Kerja-kerja aku dan rakan pejabat daripada hari pertama hingga ke hari ini ialah mengubah suai kerja yang sepatutnya telah lama siap. Seperti sekarang ini, aku diminta mengubah hasil-hasil kerja kami kembali, untuk ya-ampun-kesekian kalinya! Hari-hari dipejabat buat aku semakin hari semakin bosan dan penat dengan kerja. Aku alihkan kebosanan aku dengan melayari Internet. Aku cari gambar-gambar makanan, minuman enak, serta kuih muih di param-param serata negeri pada bulan puasa ini untuk mengubat mata aku yang penat.

Dirumah aku lebih suka tengok tv dan habiskan sisa masa dengan tidur. Setelah kenyang berbuka – semacam tiada hari esok untuk aku makan lagi. Param-param seperti sediakala, gagal. Kad merah. Keluar padang. Aku lebih suka melihat kelibat gadis-gadis yang oh-masih-seksi-di bulan puasa dan tak lupa juga gadis-gadis comel dicelah-celah ratusan orang ramai, daripada memandang makanan-makanan yang kebanyakannya senantiasa gagal apabila tiba puasa. Dasar meniaga setahun sekali. Sahaja ingin sibuk-sibuk berniaga itu ini. Dia pun hendak berniaga juga. Harga tidak perlu cerita, mak datuk mak nenek mahalnya. Rasanya pula – janganlah cuba dicerita kongsi, buat sakit hati. Mimpilah kalau semuanya sedap.

Dan, aku berkabung. Masih berkabung. Masih bersedih.

Aku berkabung untuk arwah adik Nurin Jazlin.

Aku berkabung untuk EPL.

Dan maaf, untuk kesekian kali.

Aku perlu sambung kerja lagi!

3 Responses to “si.hanjing.lahanat.&.ramadhan.itu.ini”

  1. z[a] Says:

    correction: arwah adik Nurin jazlin.

  2. ha.mije.san Says:

    Terima kasih.
    Selalu tersasul nama nurul!
    Haih.

  3. jorji Says:

    kawe bagi 2 kad kuning kepada param2 dan satu kad merah kepada peniaga rip off.

    kawe bagi masa tambahan kepada gadis2.

    dan ‘keluar baris’ untuk pembunuh Nurin dear.


Leave a Reply

